Monday 24 August 2015

Rawatan Alternatif Untuk Pesakit Kanser

Assalamualaikum semua :)

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog Pengedar Vitamin Sarawak. Hari ini saya hendak kongsikan kepada anda berkenaan RAWATAN ALTERNATIF KEPADA PESAKIT KANSER.


Setiap penyakit pasti ada ubatnya termasuklah penyakit kronik seperti KANSER ini. Yang paling penting kita usaha dengan apa jua cara yang Allah redha dengan sebaik mungkin.

Salah satu usaha atau rawatan alternatif bagi pesakit kanser ini adalah dengan mengambil sumber makanan yang mengandungi RESVERATROL.

Disini saya lampirkan beberapa bukti kajian berkenaan resverestrol yang mampu merawat sel kanser:

1. Laporan dari Annals of the New York Academy of Sinces 2011, kajian ke atas resveratrol menunjukkan ianya mempunyai kesan anti-kanser.

2. Pada 2008, kajian pada kultur sel, kesan resveratrol menyekat kanser payudara dari terus berkembang di peringkat awal. Hasil kajian ini diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu  mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.

3. Tahun 2007, laporan oleh  Biologi Kanser & Terapi, resveratol bertindak menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (proses dimana sel-sel normal menjadi sel-sel kanser).

4. Satu lagi kajian tahun 2008 di dalam jurnal Karsinogenesis, menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen).

Bagaimana Resveratrol membantu pesakit kanser?

Resveratrol adalah bahan utama di
dalam sebotol Vivix. Ianya adalah bahan yang didapati dari tumbuh-tumbuhan seperti anggur merah. Ia bertindak sebagai pertahanan kepada tumbuhan tersebut daripada terkena penyakit.

Kajian telah dilakukan, dan ianya bertindak sebagai antioksidan dan anti radang.

Bagaimana ingin mendapat khasist Resveratrol?

Sangat mudah untuk dapatkan khasiat resveratrol ini, kita tidak perlu bersusah payah pergi ke US untuk dapatkan anggur muscadine :D

Shaklee telah memudahkan kita untuk mendapat khasiat dan kelebihan resveratrol ini dengan terciptanya suplemen yang dinamakan Vivix.


Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi saya melalui SMS, whatsapp atau telegram +60135752186



No comments:

Post a Comment